Salon kosmetyczny czy fryzjerski działa w każdym mieście, lecz nie każdy cieszy się taką samą, dobrą opinią. Żeby klienci chętnie wracali do swojego fryzjera czy kosmetyczki, to musi ona ich profesjonalnie obsługiwać i dbać o odpowiednie relacje.

Co umożliwiają programy do zarządzania salonem?

system do zarządzania salonemOd strony klienta, działanie salonu fryzjerskiego  jest bardzo proste, gdyż rezerwuje on wizytę i oczekuje profesjonalnie wykonanej usługi. Od strony salonu jest to bardziej złożony proces, który wymaga odpowiedniej organizacji. Najlepszy będzie system do zarządzania salonem, który obejmuje wewnętrzną działalność firmy, rezerwację wizyt, a także możliwość budowania i utrzymywania relacji z klientami. Kiedyś fryzjerki miały notesy, w których zapisywały klientów na poszczególne usługi. Dziś to specjalny program go zastępuje i dodatkowo, to samo klienci zapisują się w nim na wizytę. Dzień wcześniej dostają wiadomość  przypominającą o usłudze, która niebawem ma być wykonana. Właściciel salonu ma stały wgląd w elektroniczny kalendarz i wie kiedy jaki klient ma przyjść. Dodatkowo program umożliwia zarządzanie pracownikami, ich grafikami czy zapasami materiałów w salonie. W jednym miejscu można kierować całą firmą, łącznie z zatrudnionymi ludźmi. Tego typu systemy są płatne i można je nabyć w wielu firmach informatycznych. Obsługuje się je na tabletach, w komputerach czy telefonach, przez co są wygodne i łatwe w użytkowaniu. Sprawdzą się niemalże w każdym salonie, który świadczy usługi na klientów indywidualnych czy biznesowych.

Na rynku obecnie działa kilku producentów tego typu systemów do zarządzania, zatem można je porównać przed podjęciem ostatecznego wyboru. Jeżeli chodzi o płatność, to przeważnie jest to miesięczny abonament o stałej wartości.

Kategorie: Usługi