Typowy silnik elektryczny nie nadaje się bezpośrednio do napędu elementów maszyn roboczych, wymagających małych prędkości oraz dużych momentów obrotowych. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest połączenie dużego silnika elektrycznego z przekładnią redukującą. Daje to możliwość polepszenia momentu obrotowego i zwiększenia prędkości kątowej.

Optymalne rozwiązanie napędu silnika

motoreduktor walcowyPowyższym rozwiązaniem jest motoreduktor walcowy charakteryzujący  się zwiniętym układem osi, zapewniającym zminimalizowanie zewnętrznych gabarytów. Zazwyczaj stosowana jest do nich obudowa żeliwna, choć w przypadku mniejszych pojawiają się konstrukcje aluminiowe. Wały przekładni układane są pionowo do podłoża. Nowoczesna technologia szlifowania i nawęglania zapewnia precyzyjne wykonanie elementów zębatych. Z kolei odpowiednio skonstruowane łożyska umożliwiają długotrwałą pracę napędu. Motoreduktor walcowy powinien odznaczać się optymalną wielkością i wysokim momentem obrotowym. Dzięki takiej budowie z powodzeniem stosowany jest w konstrukcji mieszalników, urządzeń oczyszczalni ścieków, przemyśle chemicznym i spożywczym. Uniwersalny korpus przekładni pozwala na zabudowanie motoreduktora przeróżnymi sposobami. Istotnym elementem są również uszczelnienia wysokiej jakości, dzięki którym olej nie będzie miał szansy wycieknąć, a urządzenie będzie nam służyło przez lata. Motoreduktor walcowy może zostać zamontowany z kołnierzem od strony wejściowej.

Tylko sprawdzeni producenci są w stanie wykonać motoreduktory najwyższej jakości. Oprócz trwałej konstrukcji, ważną rolę pełni także cena. Elementem, na który dodatkowo zwrócimy uwagę, jest kompaktowa budowa napędu silnikowego. Zapewnia ona łatwość obsługi, długą żywotność maszyny oraz odpowiednią jakość wykonania.