Promocja – element życia codziennego

W czasach komunistycznych zakupy w sklepie często sprowadzały się do kilometrowych kolejek, aby dostać niewielką ilość towaru, który akurat pojawił się na stanie. Przez resztę czasu półki świecił pustkami. Na szczęście wraz ze zmianami ustroju politycznego w Polsce poprawiła się sytuacja gospodarcza, w tym w sklepach.

Jak mądrze korzystać z promocji?

lada promocyjnaObecnie z każdej strony jesteśmy zasypywani ogromnymi ilościami przeróżnych towarów. Możemy wybierać pomiędzy sklepem, ceną, marką i jakością danego produktu. Na stoisku z pieczywem w przeciętnym markecie mamy do wyboru kilkanaście rodzajów bułek i chleba. W rozwijającym się świecie produkuje się coraz więcej i coraz więcej kupie. Zepsutych rzeczy nie naprawiamy, ponieważ się to nie opłaca. Taniej jest kupić nowe skarpetki niż cerować stare. Przy takiej konkurencji jak poszczególne sklepy mają zachęcić do siebie klientów? Istnieje wiele chwytów marketingowych, najstarszą i nadal najbardziej popularną jest promocja. W większości dużych marketów i centrów handlowych jest lada promocyjna. To wydzielone w sklepie miejsce, najczęściej dobrze oświetlone, w pobliży wejścia aby każdy wchodzący jej zauważył. Na ladzie promocyjnej leżą ulotki lub gazetki informujące o obecnych promocjach i najnowszych towarach oferowanych w danym miejscu. Lada może też pełnić rolę stoiska degustacyjnego. Ewentualnie na ladzie może leżeć część asortymentu, która aktualnie jest w promocji. 

Chwyty marketingowe typu promocje są ogólnie znane, a mimo to często się na nie nabieramy. Nie zawsze jednak to samo zło. Promocję często pozwalają nam zaoszczędzić. Ogólnodostępne ulotki informujące o promocji dają szansę kupić taniej te produkty, których akurat najbardziej potrzebujemy. To czyni zakupy przyjemnymi.