Przyczepa z nową osią

Oś w przyczepie jest takim kręgosłupem pojazdu. Jeśli się złamie, to i pojazd nie będzie się do niczego nadawał. Oczywiście, nie kupuje się kilku zapasowych osi, bo nie ma takiej potrzeby. Ale warto sprawdzać stan tego „kręgosłupa”, aby nie być zaskoczonym w czasie transportowania jakiegoś towaru.

Najlepsze osie do przyczep samochodowych

nowa oś do przyczepyOsie do przyczep są najczęściej wykonywane ze stali . Mogą być z hamulcem, lub bez niego. Osie z hamulcem znajdują zastosowanie w ciężkich przyczepach do samochodów ciężarowych, lub dużych naczepach. To właśnie tam są najbardziej potrzebne. Montowanie osi z hamulcem do małej przyczepki nie jest konieczne, ale oczywiście, jeśli ktoś w ten sposób będzie czuł się bezpieczniejszy, zawsze może taką oś sobie założyć do własnej przyczepki. Najczęściej nowa oś do przyczepy może trochę kosztować. Jednak jeśli jest ona niezbędna, nie można unikać jej kupna. Niemniej taka oś, jeśli jest z hamowaniem najazdowym, posiada wiele zalet i często jest wykorzystywana u wielu wiodących producentów przyczep. Jest praktycznie jedną z najczęściej stosowanych osi w lawetach samochodowych o masie do 3 ton. Oczywiście istnieją osie z przeznaczeniem dla przyczep np. do 1,5 tony. Jest także wiele wersji z różnym mocowaniem koła do piasty. Jeśli ktoś chce kupić oś do przyczepy, najczęściej nie musi się zastanawiać nad marką osi. Najważniejsza jest jej nośność (ile można na niej przewozić towarów), oraz to, czy ma hamulec, czy też nie ma. Ważne jest także z jakiego materiału jest rzeczona oś.

Przyczepy służą do przewozu towarów. Najważniejsze, aby były bezpieczne i z atestem. Nie można montować byle jakiej osi do przyczepy, nie znając jej ładowności. Może to doprowadzić do nieprzewidzianych zdarzeń na drodze i narażeniu innych użytkowników na niebezpieczeństwo.