Rozmrażanie dróg podczas zimy

Ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne okres jesienno-zimowy może być szczególnie newralgiczny dla osób kierujących pojazdami mechanicznymi. W związku z tym zarządcy dróg muszą zadbać o to żeby zapewnić możliwie jak najlepsze warunki do przemieszczania się w tym okresie. W celu udrożnienia dróg stosuje się różnego rodzaju zabiegi. Podczas intensywnych opadów śniegu na drogi wyjeżdżają pługi, które mają przywrócić drożność dróg dojazdowych.

Zalety wapniowego chlorku

chlorek wapnia na drogiOprócz tego powszechnie stosowanym zabiegiem jest posypywanie jezdni solą drogową. Sól drogowa ma swoje niewątpliwe zalety do których można zaliczyć między innymi niską cenę, dużą dostępność oraz skuteczność. Cechy te warunkują powszechność zastosowania soli drogowej. Istnieje jednak związek jeszcze skuteczniejszy od soli drogowej. Związkiem tym jest chlorek wapnia na drogi. Chlorek wapnia działa nawet podczas bardzo dużych mrozów, gdy temperatura sięga do trzydziestu stopni poniżej zera. Szybkość roztapiania śniegu jest uzależniona od wilgotności oraz temperatury. Chlorek wapnia roztapia śnieg i lód pozostawiając czystą powierzchnię. Największą zaletą stosowania chlorku wapnia jest jego natychmiastowe zadziałanie. Niezwłocznie po zastosowaniu chlorku wapnia śnieg oraz lód zaczyna się topić. Oprócz tego nie pozostawia on po sobie żadnego śladu. Odpowiednie stosowanie chlorku wapnia nie naraża betonowej powierzchni na uszkodzenia.

Chlorek wapnia może być mieszany z solą drogową w celu zwiększenia skuteczności rozmrażania powierzchni na której jest stosowany. Wszystkie te cechy sprawiają, że chlorek wapnia jest równie popularny co sól drogowa. W związku z tym, w zależności od warunków atmosferycznych może być on stosowany przemiennie z solą drogową. Związek ten jest alternatywą, z której można korzystać w szczególnie trudnych warunkach atmosferycznych.