Planowałam w tym roku spędzić wakacje w sposób bardziej aktywny niż zazwyczaj. Razem z paczką przyjaciół postanowiłam wybrać się w góry, aby podczas kilkudniowych wakacji aktywnie i na sportowo wypocząć w otoczeniu wspaniałej, polskiej przyrody.

Moje wakacje na kursie wspinaczkowym na skałach

kurs wspinaczki skalnejNie mogłam doczekać się wyjazdu, bo planowałam go od wielu miesięcy. Razem z moimi przyjaciółmi zapisaliśmy się na kurs wspinaczki skalnej, ponieważ chcieliśmy spróbować czegoś nowego, a przy okazji aktywnie spędzić urlop. Bardzo cieszyłam się z tego, że będę mogła nauczyć się nowych rzeczy, przy okazji podziwiając wspaniałe, górskie widoki. Kurs rozpoczęliśmy od zapoznania ze sprzętem. Nasz instruktor wytłumaczył nam jak zachowywać się podczas wspinaczki, przekazał podstawowe zasady bezpieczeństwa i zapoznał nas ze sprzętem wspinaczkowym. Nauczyliśmy się wiązać równego rodzaju liny oraz zabezpieczenia, potrafiliśmy przygotować profesjonalne wyposażenie plecaka, aby cieszyć się wspinaczką w sposób odpowiedni dla wszystkich. Podczas kursu wspinaliśmy się na skałach razem z naszymi instruktorami, którzy dbali o nasze bezpieczeństwo i odpowiednie zabezpieczenie sprzętu oraz nas samych. Po kilku dniach, razem z przyjaciółmi wyruszyliśmy na naszą pierwszą wspinaczkę. Przygotowaliśmy liny oraz mocowania do skał, nawzajem dbaliśmy o to, aby w razie niebezpieczeństwa ubezpieczać się nawzajem, a nasze obuwie oraz strój był jak najbardziej profesjonalny. Nasza pierwsza wspinaczka była wspaniała, a nasz instruktor był bardzo zadowolony z postępów jakie zrobiliśmy na kursie. Od tego momentu, resztę wakacji spędziliśmy w górach, ćwicząc dalej swoje nowe umiejętności i ciesząc się z każdego dnia w tym cudownym miejscu.

Po zakończonym urlopie wróciłam do swoich codziennych obowiązków. Dzięki umiejętnościom, które nabyłam podczas wakacyjnego szkolenia, mogłam dalej rozwijać swoją nową pasję, angażując w to swoich przyjaciół i znajomych. Wiedziałam, że powrócę w nasze piękne góry w następnym roku, aby znowu rozpocząć swoją przygodę na górskich szlakach.